Poprzednie edycje
 

 

„Szkoła z Klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad dotyczących korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji. Program pomaga rozwijać umiejętności samodzielnego myślenia, odpowiedzialnego korzystania ze źródeł i wykorzystywania wiedzy w praktyce. W tej formule "Szkoła z Klasą 2.0" była realizowana w od roku szkolnego 2010/2011 do 2015/2016.

Lista szkół biorących udział w programie i opisy projektów realizowanych przez nauczycieli w wymienionych edycjach znajdują się tutaj:

Platforma dla nauczycieli "Szkoła z Klasą 2.0" edycja 2010/2011
Platforma dla nauczycieli "Szkoła z Klasą 2.0" edycja 2011/2012
Platforma dla nauczycieli "Szkoła z Klasą 2.0" edycja 2012/2013
Platforma dla nauczycieli "Szkoła z Klasą 2.0" edycja 2013/2014
Platforma dla nauczycieli "Szkoła z Klasą 2.0" edycja 2014/2015
Platforma dla nauczycieli "Szkoła z Klasą 2.0" edycja 2015/2016

Celem "Szkoły myślenia"  było zachęcenie nauczycieli do podejmowania z uczniami działań o charakterze badawczym, zarówno w naukach matematyczno-przyrodniczych, jak i humanistyczno-społecznych, poprzez realizowanie projektów i organizowanie szkolnych festiwali nauki. 

Program prowadzony był w latach  2008/2009 oraz 2009/2010.

Lista szkół biorących udział w programie i opisy projektów realizowanych przez nauczycieli znajdują się tutaj:

Platforma dla nauczycieli "Szkoła Myślenia II" edycja 2009/2010
Platforma dla nauczycieli "Szkoła Myślenia I" edycja 2008/2009

Program Uczniowie z klasą  był realizowany przez Fundację Centrum Edukacji Obywatelskiej we współpracy z „Gazetą Wyborczą”. Partnerem programu były Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności oraz Fundacja Agory. Program skierowany był do uczniów, którzy samodzielnie realizowali w szkole projekty edukacyjne. Nowością w tej edycji były blogi, na których uczniowie opisywali swoje projekty. Wprowadzono moderatorów, którzy udzielali porad, kontaktowali ze sobą zespoły realizujące podobne zadania,  pomagali w dotarciu do potrzebnych materiałów i źródeł informacji, wyróżniali najciekawsze blogi recenzjami na stronie programu i na łamach GW.

Program był realizowany w latach 2006/2007 oraz 2007/2008.
Więcej>>>

W edycji Nauczyciel z klasą skupiliśmy się na pracy nauczyciela, proponując model czterech sprawności:

  • nauczycielu, odejdź od tablicy
  • nauczycielu, pracuj metodą projektów
  • nauczycielu, oceniaj tak, by pomóc się uczyć
  • nauczycielu, uczeń też człowiek.

Program był realizowany w dwóch edycjach: 2005/2006, 2006/2007.
Więcej>>>

Lego, Cogito, Ago. W trzecim roku akcji zachęcaliśmy nauczycieli, aby rozwijali u swoich uczniów trzy umiejętności: czytanie, myślenie, działanie.

W ramach programu nauczyciele wybierali, czy chcą realizować jedną czy więcej sprawności. Opracowywali scenariusze zajęć i zadania dla uczniów, które kształciły wybrane umiejętności, prezentowali w Internecie, jak na lekcjach różnych przedmiotów i zajęciach pozalekcyjnych można uczyć: czytania ze zrozumieniem, twórczego myślenia, społecznego działania.

Program przeprowadzono w roku szkolnym 2004/2005.
Więcej>>>

W 2003 r. zaproponowaliśmy szkołom z klasą udział w nowym programie wzbogacania i rozszerzania edukacji – Akademia. Skupiliśmy się przede wszystkim na szkołach wiejskich i z małych miast, tak by pomóc wyrównywać szanse młodzieży z tych szkół. Dlatego w ramach Akademii:

  • finansowaliśmy dodatkowe zajęcia organizowane przez nauczycieli w swoich szkołach, mobilizowaliśmy i dofinansowaliśmy tych, którzy mogli prowadzić zajęcia dodatkowe w szkołach w systemie weekendowym, wakacyjnym lub popołudniami (tzw. Małe granty),
  • szukaliśmy sponsorów powyższych działań, organizowaliśmy publiczną zbiórkę pieniędzy, umożliwiając wspieranie oświaty zwykłym obywatelom.
Do zakończenia Akademii (2007 r.) finansowanie w formie małych grantów uzyskało blisko 2 tys. szkół z klasą. 

 Więcej>>>

 

 

Akcja Szkoła z klasą ruszyła w 2002 roku z inicjatywy Gazety Wyborczej i Centrum Edukacji Obywatelskiej. Akcja skierowana była do szkół podstawowych, gimnazjów i szkół średnich. Jej zadaniem było wprowadzenie w polskich szkołach nowego sposobu myślenia o oświacie, promowanie zasad wspierających nowoczesną, efektywną edukację, podnoszenie jej poziomu, a także oddziaływanie na poprawę kultury wychowawczej oraz ożywienie współpracy szkół z ich bliższą i dalszą okolicą oraz środowiskiem lokalnym.

Program Szkoła z klasą opierał się na sześciu zasadach mądrej szkoły, przyjaznej uczniom, nauczycielom i rodzicom. Do każdej zasady zostały przygotowane zadania. Szkoła biorąca udział w programie powinna była wybrać i zrealizować sześć zadań - po jednym do każdej zasady. Za zaliczenie zadań przyznawaliśmy tytuł "Szkoły z klasą".

Program był realizowany przez III edycje, w latach 2002-2005.
Więcej>>>